Websiteontwikkeling
met focus op rendement

De website van je bedrijf is er niet voor niets. Ook als je geen webshop hebt, moet je website een echte bijdrage aan je omzet leveren. Je merk aantrekkelijk voor het voetlicht brengen is maar één aspect daarvan.

Kijk eens kritisch naar de website die je nu in de lucht hebt. Is hij nog van deze tijd en past de uitstraling nog bij je? Kan je bezoeker er makkelijk vinden wat hij zoekt, en belangrijker: is de site strategisch ingericht om de bezoeker te overtuigen en tot actie over te laten gaan?

Als je huidige site niet meer voldoet, wordt het tijd om na te denken over een geheel nieuwe website. Een website die je geld oplevert in plaats van dat hij je geld kost.

Nieuwe website ontwikkelen? Jambo Media doet het anders

Bij Jambo Media richten we ons in de allereerste plaats op het bereiken van een goede conversieprikkel – bezoekers die via de site contact opnemen, informatie opvragen, een offerte aanvragen of een aankoop doen.

Een goede website volgens Jambo Media

Wij vinden dat een goede website aan de volgende eisen moet voldoen:
  • Inhoud is makkelijk bij te houden zonder veel tussenkomst van een webbureau
  • Technisch ‘netjes’ gebouwd en korte laadtijden
  • Bezoekers vinden er gemakkelijk hun weg
  • Goed ontwerp: in de huisstijl en met de juiste uitstraling
  • Schaalbaar: de website wordt altijd goed weergegeven - op smartphones, tablets en computerschermen
  • En - het ALLERBELANGRIJKSTE: een goede conversie!

De drie fasen van websiteontwikkeling

Voordat we het traject van de websiteontwikkeling ingaan, gaan we met je om de tafel om helder te krijgen wat je van een nieuwe website verwacht en mag verwachten.

Op basis daarvan werken wij een strategie en een zogenaamd ‘wireframe’ uit – een blauwdruk van de nieuwe site, die zorgt voor een logische structuur en focus op wat echt belangrijk is.

Pas als wij het hier helemaal over eens zijn, gaan we aan de slag met de volgende stappen van de websiteontwikkeling:

Open source-systemen

Bij de websiteontwikkeling maakt Jambo Media gebruik van open-sourcesystemen: WordPress en Joomla! voor websites, en WooCommerce voor webshops. Een bewuste keuze, want deze systemen zijn flexibel, veelgebruikt en worden continu doorontwikkeld. Ze bieden je ook vrijheid – je bent niet gebonden aan één webbouwer – en zijn kostentechnisch gunstig.

Wij kennen deze systemen door en door en kunnen je goed adviseren wat voor jou de beste keuze is. Uiteraard nemen we in de websiteontwikkeling de basis van zoekmachineoptimalisatie (SEO) mee. Goed gevonden worden in Google is tenslotte heel belangrijk voor een succesvolle website.

 
Website Strategie
Een website is een communicatiemiddel met je (potentiële) klanten en andere relaties.
Wat ga je communiceren en wat is het doel van je website? Dat zijn essentiële onderdelen van de strategie.
“Wat ga je communiceren en wat is het doel van je website?"
Website Wireframe
Het wireframe is de plattegrond van een website.
We bepalen waar welke elementen op een pagina komen en welke functionaliteiten de website in zich heeft.
“Wireframing is de onderbouwde basis voor elke website
Website Design
Op basis van het wireframe gaat de designer aan de slag met de vormgeving, passend bij de huisstijl, de gewenste uitstraling en de doelgroep.
Het website design laat zien wat je als bedrijf uit wil stralen naar potentiële en bestaande klanten.
"Passend bij huisstijl, uitstraling en doelgroep"
Technische Realisatie
De website wordt ontwikkeld en uitgebreid getest. Daarbij zorgen we er uiteraard voor dat de techniek zoekmachine vriendelijk is.
Zoekmachine vriendelijke techniek zorgt ervoor dat de zoekmachine je website goed kan “lezen” en indexeren.
"Techniek die vriendelijk is voor de zoekmachine

Ons Portfolio