Websiteoptimalisatie:
meer rendement uit je bestaande site

 
Je website is verouderd. Hij is traag geworden en loopt niet echt soepel meer. Hij levert je ook nauwelijks iets op. Eigenlijk zonde van de terugkerende kosten voor de hosting. Misschien heb je niet eens zo lang geleden een nieuwe website of webshop laten maken. En je was blij met het resultaat: hij ziet er modern en eigentijds uit, is responsive, dus werkt ook goed op een smartphone en tablet. Alleen blijkt nu dat hij je niet meer business oplevert, of erger nog, dat de respons op je website achteruit is gegaan sinds de nieuwe site is gelanceerd. Hoe ga je zo ooit je investering terugverdienen?

Jambo Media geeft je site een boost

Jambo Media onderzoekt wat er nodig is om je site weer echt te laten bijdragen aan je omzet. Soms leidt dat tot de conclusie dat het beter is een geheel nieuwe website te ontwikkelen. Goed geld naar kwaad geld gooien, daar is niemand bij gebaat. We geven dat dan eerlijk aan, om te voorkomen dat we een traject ingaan dat gedoemd is te mislukken. Kijk ook bij websiteontwikkeling. Biedt de bestaande site voldoende mogelijkheden, dan is websiteoptimalisatie een prima optie. Wij zetten al onze expertise in om je site goed te laten renderen. Daarbij overleggen we met de bouwer van de website en werken we graag met hem samen.

Website-optimalisatie begint met een nulmeting

De statistieken van je huidige site zijn een belangrijk uitgangspunt bij website-optimalisatie. Ze vormen een rijke bron van informatie. Wij gebruiken de statistieken van Google Analytics om te bepalen welke punten we het best kunnen aanpakken om het rendement van je site te verbeteren. En uiteraard om na onze ingrepen te meten hoe groot de verbetering is. Meer over websitestatistieken

Beter gevonden worden en betere conversie

Websiteoptimalisatie bestaat uit twee hoofdonderdelen:
  • het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van jouw website
  • het verhogen van de conversie (contactaanvraag, offerte, aankoop, …) onder de bezoekers van je site
Uiteraard zet Jambo Media op deze beide aspecten in tijdens het traject van websiteoptimalisatie.
Meetbaarheid en Statistieken
Hoe kan je verbeteren zonder cijfers over de huidige situatie?
Dat gaat niet, daarom is het inrichten van de meetbaarheid en statistieken altijd de eerste stap.
"Hoe kan je verbeteren zonder kennis van de huidige situatie?"
Website Analyse
De analyse van je website is de volgende stap.
We analyseren waar de sterke punten zitten en welke punten we aanpakken met de optimalisatie.
"Welke punten we moeten aanpakken met de optimalisatie"
Landingspagina Optimalisatie
Landingspagina’s zijn pagina’s waar we bezoekers op binnen laten komen.
Deze pagina’s optimaliseren we qua vindbaarheid en conversie.
"Pagina's optimaliseren qua vindbaarheid en conversie"
Conversie Optimalisatie
Een conversie is de gewenste actie van een bezoeker.
Dat kan een bestelling, offerte aanvraag, contact aanvraag of download zijn. We verhogen het percentage bezoekers dat deze conversie doet.
"Het percentage bezoekers verhogen dat een conversie doet"

Ons Portfolio

Developed in conjunction with Ext-Joom.com