
Geef jij maandelijks een hoop geld uit aan Google AdWords, maar weet je eigenlijk niet goed wat het je oplevert en of je wel echt je doelgroep bereikt?
Online adverteren? Dan kom je al gauw terecht bij Google AdWords. Het advertentieprogramma van Google is heel laagdrempelig. Je stelt zelf in hoeveel je er maximaal aan wilt uitgeven, en codes voor een gratis advertentietegoed worden gul uitgedeeld. Maar voor je het weet is je budget op. En omdat je nog niet echt resultaat ziet, besluit je dat bescheiden bedrag per dag maar eens te verhogen …
Schakel een echte expert in
Waar wordt je advertentie getoond?
- het Google-zoeknetwerk, en
- het AdWords-displaynetwerk.
Zoekmachineadverteren op het Google-zoeknetwerk wil zeggen dat je advertenties worden getoond bij de zoekresultaten van Google en Google Maps. Een prima plek om te adverteren, want je komt in beeld op het moment dat mensen naar jouw product of dienst op zoek zijn.
Meer over adverteren op het Google-zoeknetwerk
Het AdWords-displaynetwerk is een verzameling van meer dan een miljoen websites, video’s en apps waarop je tekst- of beeldadvertenties kunnen worden getoond. Het biedt veel mogelijkheden om heel gericht te adverteren. Jambo Media helpt je deze mogelijkheden te benutten.
AdWords–remarketing
Remarketing – een heel interessante vorm van zoekmachineadverteren via Google AdWords. Jouw advertentie wordt getoond aan mensen die je website hebben bezocht en die dus hebben laten zien dat ze belangstelling hebben voor jouw product of dienst. Zo blijf je in beeld bij geïnteresseerden die nog geen beslissing hebben genomen.
Google Shopping
Nog zo’n interessante mogelijkheid van zoekmachineadverteren, speciaal voor bedrijven die producten verkopen. Als je adverteert via Google Shopping, wordt jouw product met foto, prijs en de naam van je winkel getoond. Zo krijgt de zoeker de gelegenheid een vergelijking te maken en op jouw advertentie door te klikken naar je website.